Algoloji (Ağrı Bilimi)

Algoloji bilim dalı ağrı ve sebepleriyle uğraşan bir disiplindir.

Kas iskelet sistemi hastalıkları gibi ağrı nedenleri ilaç, fizik tedavi, cerrahi veya girişimsel ağrı tedavisi yöntemleri ile tedavi edilmektedir. Cerrahiye gerek kalmadan, uygun tedavi yönteminin belirlenmesi ve zaman kaybetmeden uygulamaya başlanması iyileşme sürecini hızlandırmakta ve hastanın yaşam kalitesini artırmaktadır.

Ağrılı hasta tüm tıbbiolanaklar kullanılarak ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmekte, doğru tanı konularak en uygun tedavi yöntemi seçilmektedir.

Vücudumuzda birçok sinir lifi bulunmaktadır. Bazıları kasların hareketinden sorumlu iken bazıları duyu ve ağrı liflerini oluşturmaktadır. Algoloji uzmanı hekim işte bu ağrı lifleriyle ilgilenmektedir.

Ağrılar, akut ve kronik ağrılar olmak üzere iki gurupta ele alınmaktadır. Akut ağrı mekanik doku hasarının, romatizmal hastalığın, iltihabi durumun ya da kanserin habercisi olabilmekte ve alarm sistemi olarak görev yapmaktadır. Diğer tip ağrılar ise 3-6 ay veya daha uzun sürebilen kronik (süreğen) ağrılardır. Kronik ağrının kaynağı bizzat sinir sisteminin kendisidir.Kronik ağrı kişinin psikolojisini bozar, iş gücü kaybına yol açar ve günlük yaşantısını olumsuz yönde etkiler.

Algoloji bilim dalının içerisine minimal invaziv yöntemler olarak da adlandırılan çeşitli sinir blokları, akupunktur, PRP, CGF, kök hücre tedavileri, ozon tedavisi, proloterapi, nöralterapi, omurga ve eklem içi girişimsel işlemler ve yumuşak doku enjeksiyonları gibi birçok yöntem girmektedir. Algoloji uzmanı bu işlemlerin birçoğunu Floroskopi veya Ultrasonografi eşliğinde hasarlı bölgeyi görerek yapmakta, müdahaleyi hasarlı bölgenin çevresine veya içine yapmaktadır.

Tedavi Edilebilen Ağrılar

• Başağrıları
  • Nöropatik ağrılar, nevraljiler
  • Boyun ve kol ağrıları