Akupunktur

Akupunktur belli bir süre iğne batırarak tedavi etme anlamına gelir. Akupunkturla tedavidevücut bir bütün olarak kabul edilir vevücutta bozulmuş olan dengenin yeniden sağlanması hedeflenir. Sadece ağrılı bölgeye odaklanmayıp vücudun genel işleyişi düzeltilerek onarım mekanizmaları devreye sokulur.

Akupunktur iğnelerinin yaptığı uyarılar organizmanın hemen her yerine ulaşabilir. Böylece bağışıklık sistemi güçlendirilerek vücut direncinin düşmesine bağlı birçok hastalık tedavi edilebilir.

Genellikle akupunktur iki şekilde uygulanır: Vücut akupunkturu ve kulak akupunkturu. Bunlar ayrı ayrı uygulanabildikleri gibi kombine de edilebilirler.

İnsan vücudunun kendi kendini onarım gücü çok yüksektir.Bu gücü harekete geçiren belli uyarı noktaları vardır ki bunlara “akupunktur noktaları” denir. İnsan vücudunda 1.000 kadar akupunktur noktası bulunmakla birlikte tedavide 650-700’ü kullanılır. Hasta ve hastalığa göre bu noktalardan bir kısmının uyarılması esasına dayanan tedavi şemaları oluşturulur.

Akupunktur tedavisi ortalama 12 seans sürmektedir. Hastaüçüncü-dördüncü seansta iyileşmeye başlamaktadır. Böylece ilaca bağlı yan etkiler ortadan kalkmakta, tedavi maliyeti düşmekte,iş gücü kaybı en aza inmektedir.

Etkili olduğu hastalıklar ve durumlar: Akupunktur obeziteden sigara bırakmaya, boyun ve bel fıtıklarından romatizmal hastalıklara, migren, sinüzit, alerjik reaksiyonlardan kalp, solunum, mide-bağırsak sistemi hastalıklarına, hipertansiyondan sınav stresinin önlenmesine, depresyondan kabızlığın tedavisine varıncaya kadar birçok hastalıkta kullanılmaktadır.Omuz ağrısı ve kısıtlılığı, diz ağrısına bağlı yürüme, oturup kalkma, diz çökme, dirsek, el bileği, topuk ve ayak ağrısının giderilmesindeetkilidir.

Obezite tedavisi: Akupunktur ile beyindeki iştah merkezi kontrol altına alınarak acıkma hissi ve iştah baskılanır. Mide ekşimesi ve yanması engellenir. Halsizlik ve bitkinlik önlenir. Stres azaltılır. Metabolizma hızlanır. Bunların hepsi bir araya gelince obez kişi kilo vermeye başlar. Haftada bir yapılan vücut veya kulak akupunkturuyla fazla kilolar atılmaya başlar. İdeal kiloya indikten sonra kişi koruma tedavisine alınır; uygulama 3 haftada bir yapılır. Egzersiz ile birlikte sıkı diyet değil sağlıklı beslenme yapılır. Kilo sabitlendikten sonra yılda 2-3 kez uygulama yapılabilir.

Sigara bırakma: Akupunkturla sigara bırakma tedavisine giren kişinin kararı kesin olmalı ve asla kararından dönmemelidir.  Aksi takdirde, başladığı yere dönüp tekrar sigara içmeye başlayabilir. Akupunktur beyinde serotonin ve endorfin salınımı uyararak nikotin yoksunluğuyla ortaya çıkan bulguları engeller. Böylece ilk 72 saatlik zor dönem ve sonrası daha rahat geçer. Kişi sigarayı zorlanmadan bırakır. Uygulama 20 dakikalık seanslar ile3 gün arka arakaya veya gün aşarı uygulanır. İlk 72 saatlik dönemde vücut kontrol altına alınır. Üç seanstan sonra hastanın bağımlılık dercesine göre değişen aralıklarla en az 5 seans devam edilir. Sigara bağımlılığı tedavisi sırasında üç şey olur;  sigara içme isteği azalır,kişi sigaradan zevk almaz, yoksunluk belirtileri ortaya çıkmaz.